fbpx

Když začnete a pak přestanete

Běžným problémem, když se lidé snaží dělat životní změny, je to, že se nadchnou zahájením plánu, udělají skvěle několik dní nebo týdnů (nebo více), a pak se stane něco, co je zastaví.

Co byste měli dělat, když se vám to stane?

Začněte znovu co nejdříve!

Čím dříve restartujete, tím lépe. Vykašlete se na vinu. Nedělejte si starosti se selháním. Nemějte obavy z nedostatku disciplíny.

Tady je to, na co skutečně zaměřit pozornost. Ptejte se “Co se stalo?” Neúspěch je poučení o vaší metodě – není to odraz vás. Pokud vaše metoda nefungovala, vyladěte ji, takže napříště už bude fungovat lépe.

A začněte znovu, dnes!

Čím déle budete čekat na restart, tím těžší to bude. Takže pokud jste čekali 1 nebo 2 dny, bude snazší znovu nastartovat proces změny. Pokud jste již čekali 10 dní nebo dva týdny, bude to o něco složitější, ale pouze kvůli vině a negativnímu přesvědčení o vaší schopnosti změnu uskutečnit. Nicméně: vina a negativní pocity existují jen a pouze ve vaší hlavě. Jedná se o příběh, který si vyprávíte – pozastavte jej a raději si vymyslete jiný, pozitivnější příběh.

Pro systematiky:

  1. Začněte znovu ještě dnes. Nedělejte si starosti se selháním – prostě se do toho dejte znovu. Věnujte své úsilí tomu, abyste dnes prováděli svůj nový zvyk jen 2 minuty.
  2. Zapomeňte na vinu. Vina a negativní myšlenky jsou filmem hrajícím ve vaší hlavě – dost možná nejsou pravdivé a rozhodně nejsou prospěšné. Nechte je jít, vydechněte úlevou… a oceňte se za odvahu začít znovu.
  3. Vylepšete metodu. Byl nový zvyk příliš těžký? Pokuste se o menší, jednodušší verzi. Stalo se něco, co se vám postavilo do cesty? To se stane – zkuste příště myslet dopředu a naplánovat si strategie pro situace, které se mohou stát, nebo pokud k nim dojde neočekávaně, věnujte se jim 1-2 dny a pak své úsilí zaměřte znovu na začátek, jakmile to půjde. Není denní doba, kterou jste si určili pro provádění nového zvyku, vhodná? Zkuste to v dalším pokusy jindy. Necítili jste se dostatečně motivovaní? Zkuste přidat sociální tlak a odpovědnost – řekněte svým přátelům o tom, co děláte a čeho dosáhnete.
  4. Kaizen. Dětské krůčky. Jen trochu každý den. Nemusíte dělat tolik, abyste se nastartovali. Dělejte naprosto holé minimum a usnadněte to sami sobě. Budování zvyků by neměla být těžká práce – spíše co nejvíce důsledná práce, každý den jeden krůček. Udělejte maličko, ale dělejte ho pravidelně a bavte se při tom.

Stáhni si zdarma praktického průvodce, který ti ukáže první kroky k tomu, jak se zlepšit jako milenec:

  • ANO, opravdu se to dá natrénovat!!!
  • ANO, opravdu se dobrým milencem může stát každý!!!
Stažením ebooku souhlasíš se zpracováním osobních údajů. Vše o ochraně osobních údajů a jak s nimi nakládáme, najdeš zde>>.
Komentáře

Přidat komentář