fbpx

Ranní rituály nebo ranní rutiny jsou teď “in”. A ne zbytečně. Ohromně nás totiž ovlivňují – to jak začnete den má nezanedbatelný vliv na celý jeho průběh.

V jednom z předešlých článků se díváme, jak funguje priming – jak předcházející jev ovlivňuje následující, byť nijak nesouvisejí. V tom článku tedy najdete odpověď na Proč? V dnešním článku se podíváme na “Jak?

Priming byste měli používat, protože vám pomůže být zacílení, mít hodně energie a pozitivní přístup. Naladíte se optimálně na úspěch, zdraví a vděčnost. A všechno tohle se dá zvládnout jen za 12 minut. Když to ještě podpoříte dobrými stravovacími návyky, budete neprůstřelní 🙂 Níže je popsaná v bodech ranní rutina Tonyho Robbinse, jednoho z top světových koučů a propagátorů osobního růstu. Nahrál jsem ji jako mp3, je v češtině a můžete si ji stáhnout dole na stránce. Pro případ, kdy nemáte možnost nahrávku poslouchat, nebo vám vadí něco, co říkám, ale stejně chcete tenhle postupo praktikovat, tak tady máte záchytné body, podle kterých můžete.

POSAĎTE SE:

Posaďte se v co nejklidnějším místě a aktivně seďte: dejte obě nohy na zem (můžete sedět na židli nebo na zemi), stáhněte ramena do zadu, vystrčte trochu hrudník a vytáhněte se krkem a hlavou nahoru.

DECH:

Když změníte jak dýcháte, změníte nejen svůj fyziologický, ale i psychický a emoční stav. Tonyho metoda využívá tři série 30 rychlých nádechů a prudkých výdechů. Při nádechu zvedáte ruce nad hlavu, při výdechu je stahujete podél uší. (dole je video z Tonyho živé akce, kde se můžete podívat přímo na něj, jak to dělá) 3 min

UVĚDOMTE SI SVÉ SRDCE:

Po skončení 3. cyklu dýchání dejte ruce na srdce.  Uvědomte si jeho sílu, jak neúnavně bije, že díky jeho práci žijete. Nemusíte se na to vůbec soustředit. Uvědomte si, že jste ho dostali od boha, vesmíru, nekonečné inteligence, která všechno stvořila… říkejte tomu, jak chcete. Ale nijak jste si ho nemuseli zasloužit. Prostě ho máte a můžete za to být vděční. 30 s

VDĚČNOST:

Teď se soustřeďte na 3 události ve vašem životě, za které můžete cítit vděčnost. Každé se budeme věnovat 1 minutu. Snažte se každou tu situaci představit co nejbarvitěji, nejživěji, jakobyste se tam chtěli vrátit. Může to být něco velkého, ale stejně tak i maličkost typu: někdo vám poděkoval a opravdu jste cítili jejich upřímnost, usmálo se na vás dítě a zahřálo vás to u srdce,… I když máte nejhorší den, dá se najít něco malého, přesto významného, za co můžete být vděční. 3 min

VIZUALIZACE:

Tuhle část upravte podle vlastních potřeb, duchovních aspirací a víry: Tony ji říká modlitba nebo požehnání. Představuje si světlo, které shora přichází skrz temeno hlavy, zaplavuje celé tělo a všechno uzdravuje: tělo, myšlenky, emoce, pocity. Můžete žádat o posílení svých nejlepších částí. 90 s

POŠLETE TO DÁL:

Můžete si přát toto požehnání, které jste získali pro sebe i pro své okolí, známé i neznámé. Léčení, energie, posílení, očista,… všechno, co jste si představovali rozlijte na svou rodinu, své blízké, přátele, kolegy, klienty i na úplné cizince. 90 s

SPLNĚNÉ CÍLE:

Teď si představte 3 cíle, které chcete nejvíce uskutečnit. Něco, co vás přitahuje, vzrušuje, nabíjí. Jaké by to bylo toho dosáhnout? Postavte se do situace, kdy jste už každého z nich dosáhli a užijte si ten pocit dokončení a vítězství. Představujte si, jak to, že jste dosáhli těchto cílů, ovlivňuje váš život a životy lidí kolem vás. Projděte je, každý zvlášť, a vychutnejte si ten slastný pocit úspěchu. 3 min

VZHŮRU DO VAŠEHO DNE:

Protáhněte se, uvědomte si, co jste zažili, uvědomte si svůj stav a vzhůru do vašeho dne: jste teď optimálně nastavení, abyste měli úspěšný den. Udržte se v téhle energii a jděte ho mít!

Váš osobní rituál může vypadat jakkoliv – může to být více fyzické cvičení, nebo naopak více meditativní – to je jedno, jde o to, abyste dělali něco, co funguje vám. Ta podstatná část je něco dělat, zaměřovat pozornost směrem toho, čeho chcete dosáhnout.

Když budete priming provozovat pravidelně, dočkáte se ohromné změny v myšlení a emocích. Když budete svoji mysl primeovat pozitivně, nejen, že budete zažívat větší spokojenost ve svém životě, ale také to usnadní dosahování vašich cílů.

Komentáře

Přidat komentář

  • Rubriky
  • Jak na lepší sex? Stáhni si ebook:
  • Chceš na sobě zamakat? Posunout se na další úroveň?
  • Jakub Červenka, *83
  • Kouč, autor a věčný student a optimista.

    Od svých 21 let chodím na kurzy tantry a jógy, které jsem 6 let vedl.

    Od jara 2016 jsem zapojený do mezinárodního projektu mužských kruhů, Compassionate leadership training. A od ledna 2018 jsem autorem a vlastníkem projektu Muž 2.0, na jehož stránkách se nyní nacházíte.

    Tvořím zde články, videa a kurzy pro muže, ženy, páry. O sexualitě, o sexuálních dovednostech, o intimitě a lásce ve vztazích.